Träff med coachen

Standard

Dagen innan nyår åkte jag till Höllviken för att springa. Det kan verka lite galet att åka så långt för en liten joggingtur. Det kan också verka tokigt att vara nervös inför det hela. Men så var det! Det var ju inte heller en alldeles vanlig liten tur, utan den skulle ske tillsammans med världens bästa Ingmarie. Jag har läst hennes blogg och mejlat med henne så helt obekant är hon ju inte. Men nu skulle det springas ihop. Klart jag var nervös, jag springer sällan med någon. Dessutom pratar jag ALDRIG när jag springer, jag har fullt upp med att snappa åt mig syre. Om man vill se bild från detta glada möte kan man kika in på Ingmaries blogg här.

Det var supertrevligt. Och väldigt jobbigt att prata samtidigt! Efter turen visade Ingmarie flera bra övningar med både TRX och balansboll. Ett tag blir nu planen som följer:

  • 3 löppass i veckan, 1 i prattempo med 20 minuter styrka efteråt, 1 extralångt pass, både i tid och sträcka räknat och ett annat pass som kan t ex vara distans eller intervaller efter det 20 min styrka.
  • ett av styrkepassen utförs med pilatesbollen och ett med TRX:n
  • förhoppningsvis ett yogapass iu veckan
  • förhoppningsvis ett alternativt pass i veckan (spinning, simning eller något pass på träningscentret vid jobbet)

Utöver det funderar jag på att se till att jag knatar 10 000 steg om dagen.

Ska försöka sätta mig och planera ett grundschema för lilla familjen som kan fungera kommande termin.

 

Ett svar »

Lämna en kommentar